Mazda MX5

Kakšen smisel ima kabrio? Včasih smo jim rekli kar šminka. Ampak šminka ni nič slabega, ženske jih uporabljamo vsak dan. In jaz sem tokrat dobila priložnost, da preizkusim Mazdino šminko MX5.




MX5, ta mali posebnež 
Ta avto je že itak nekaj posebnega. Vsak inženir, ki začne delati pri Mazdi, najprej za dobrodošlico dobi en teden na uporabo MX5-ko. Reciva, da je to nekako tako, če ti mož ali partner za dobrojutro zmasira podplate, zato, da mu boš z lažjimi nogami skuhala kosilo ali zlikala srajco 

In če se vrnem k smislu. Da so inženirji iz tega avta potegnili maksimalno dobre športne lastnosti, je zasnovan tako, da so mu odvzeli vse mogoče odvečne kilograme. V praksi pomeni, da ne moreš imeti sedeža nastavljivega po višini, saj mehanizem zanj očitno tehta preveč in sedež se sam od sebe dvigne, če ga pomakneš naprej. Vijaki v platiščih so samo štirje in ne pet, kot je to običajno pri večini avtomobilov. Radijska antena ni v obliki plavuti morskega psa, ampak klasična, kot bi bila stara najmanj petnajst let. In če potegnem črto: to je tipično žensko, sploh gledano s tega vidika, da velika večina žensk vsaj četrtino življenja dela na izgubi odvečnih kilogramov. 

Grem se peljati
Če sem se želela odpeljati, sem morala najprej zlesti v avto. Kakšna sreča, da nimam hernije, ker sicer se mi niti približno ne sanja, kako bi mi uspel ta podvig, poleg tega pa sem v sedečem položaju z zadnjo platjo skoraj drgnila po cesti. Skratka: prostora je zelo malo, tako v kabini kot v prtljažniku. Ko sem vstajala iz avta, sem se z glavo še zadela v stebriček. 



Ampak, ko sem pohodila stopalko za plin, sem pozabila na to, da je cel projekt zbasati se v avto, da moram po nekaj letih ponovno obnoviti svoje sposobnosti z ročnim menjalnikom in da nakup v Ikei pride v poštev, le da z dvignjeno streho prepelješ kakšno večjo lončnico. Po cesti se voziš kot v gokartu, dobesedno čutiš podlago. Prvič se mi je zgodilo, da sem začela resnično uživati v vsakem ovinku in komaj sem čakala naslednjega. Ko so mi fantje govorili nekaj o neposrednem volanu, mi ni bilo nič jasno. Zdaj pa vem, kolesa se obračajo z volanom brez zakasnitve. 



Kaj pa nakup?
Pri avtomobilih so večne dileme: koliko bo avto izgubi na vrednosti, kaj se splača in kaj se ne splača... Če sem povsem realna, v življenju se nič ne splača, razen tistega v čemer uživaš. In ta avto ni narejen, da se vsak dan z njim voziš v službo in po nakupih, ampak, da se odpelješ nekam za svojo dušo, z odprto streho, si v stiku z naravo in pozabiš na vsakdanje skrbi. 

MX5 je ženski avto
Prvo, zaradi česar je meni osebno Mazda prirasla k srcu, je da so manjša znamka, ki ima le šest modelov v svoji ponudbi in zato se maksimalno trudijo, saj si modela, s katerim bi brcnili v temo, enostavno ne morejo privoščiti. Moški se bodo strinjali, da je avto več kot primeren za ženske, ki bomo v trgovini pustile precej nepotrebne navlake, saj v avtu za več kot par nakupovalnih vrečk in dva 6-packa, niti ni prostora. 



In če sem za konec še pri šminki... naravne odtenke v rjavi, roza ali kakšni podobni barvi, uporabljamo vsak dan, za posebne priložnosti pa je na primer rdeča šminka, v stilu Marilyn Monroe, ki jo tako kot Mazdi MX5, nimaš za vsak dan.









Foto: Nikolaj Simič

Komentarji