Dacia Duster LPG-na plinski pogon

V časih, ko je pri nakupu novega vozila vprašanje: elektrika ali hibrid – DA ali NE in da je med mlajšimi generacijami Tesla zakon, pa pozabljamo, da obstaja še kakšna druga možnost, pa ne mislim klasičen bencin ali dizel. 


kdaj pomisliš na plin?

Predelave na plin so bile aktualna tema, če me spomin ne vara, nekje okoli leta 2009. Predvsem pri posameznikih, ki so si omislili malo večji avto, ki je po pravilu največkrat tudi bolj žejen in te posledično dela žalostnega vsakič, ko se ustaviš na bencinski črpalki. In tako je misel na to, da prihraniš s predelavo, vsakič bolj vabljiva. 



Da razmišljam po žensko: ampak plin… a je to sploh varno…? 

In se je pokazala priložnost, da tak pogon preizkusim v Dusterju, tako sem prišla do naslednjih treh ugotovitev…

1. Prihranek

Vse se začne in konča pri denarju, skoraj vse. Dejstvo je, da je (vsaj v tem trenutku) plin nekje za polovico cenejši od bencina. Kar ne pomeni, da stroške zmanjšaš za pol, kajti formula je nekoliko bolj zapletena, saj je treba upoštevati, da je poraba plina višja, tako da končni izračun pokaže, da s predelavo na plin prihraniš nekje 20-30% stroškov goriva. 

Reciva, da se določiš in svoj obstoječi ali rabljen avto predelaš na plin. Investicija od tebe zahtevala nekje med 2.000 EUR in 3.000,00 EUR in če to preračunaš v kilometre, ni tako malo. 

Če pa se odločiš za takega Dacio Dusterja, te tovarniška predelava na plin ne bo stala niti enega dodatnega centa. Poleg tega pa ti ostane garancija, ki je proizvajalci velikokrat ne priznajo, če ti kdo od nepooblaščenih šušmari po avtu. 



2. Vožnja

Ne razumem, da še vedno obstajajo posamezniki, ki vihajo nos nad » samo Dacio«. Res ni zadnji krik tehnologije, ampak za vse nas, ki smo prve kilometre delali z Golfom II., nimam občutka, da avtu kaj manjka; notranjost je lična, sedeži udobni, zunanja oblika ok. 

Kar se tiče same vožnje na plin. Ob vžigu se vklopi bencinski motor, dokler se avto ne segreje, nato preklopi na plin, če plina zmanjka, splet nazaj na bencin in to avto počne tako gladko, da niti ne veš kdaj. 

Razlika med navadnim Dusterjem in na plin predelanim Dusterjem je v tem, da pa predelani nima rezervne gume, saj je na tem mestu rezervoar za plin, kar pa menda velja za vse predelave, ne samo Dusterjevo tovarniško. Posoda za gorivo premore 40 l, vendar pa ga vedno napolniš pet litrov manj, ker se plin razteza in tako se prepreči, da bi nastal »turbo boost«.


3. Ekologija 

Osebno moja najljubša točka. Če torej kupiš Dacio Dusterja na plinskih pogon, ima ta 11% manj emisij, kot klasičen Duster z bencinskim motorjem. Mogoče se ne sliši veliko, ampak pomisli, da bi vsak izmed nas prispeva s takšnim prihrankom, zraven še uporabiš naravno kozmetiko kot je Phyt's in voilà, mati narava bo takoj hvaležna. 

Pod črto; Duster na plin da ali ne? 

Da bi rabljen avto predelala na plin, iskreno, ne vidim smisla, če ga dobiš takole zraven za isto ceno, pa nič ne izgubiš, saj ga lahko tudi izklopiš, skratka avto, ki je prijazen do tvoje denarnice in okolja. 

Torej, seveda, zakaj ne. Vzemi morda na zanje le to, da se pred nakupom malo pozanimaš, kakšne imaš možnosti »tankanja« v svojem kraju oz. na dnevnih poteh, namreč na vseh bencinskih servisih v Sloveniji plina ni možno dobiti. Menda pa je izredno razširjen v sosednji Italiji.  



Komentarji